Aimur Takki isikunäitus “Mass sisse, mass välja”
Noore kunstniku Aimur Takki esimesel suurel isikunäitusel “Mass sisse, mass välja” Võrus seob Eesti Kunstiakadeemia graafilise disaini osakonna lõpetanud mitmekülgne kunstnik kokku trükikunsti, graafika, maali, skulptuuri ja installatsiooni, vaadates tagasi oma lapsepõlve mälestustesse läbi tuttavlike materjalide.
Aimur Takki isikunäitus ‘MASS SISSE, MASS VÄLJA’ luusib väikese Aimuri vanaisa pluusikäiset pidi mööda kartulivagusid ja garaaže. Näitusekülastajale on ette antud skaalad ja mõõtmed, omamoodi Alice imedemaal seiklus paljude eesti laste suvede ainetel.
Läbi kardinate astudes leiad end silmitsi auto tagatulede ja üleelusuuruses autosumbutiga, kõrvutatud korvitäie kartulitega. Ilusad ümarad köögiviljad, mis passivad sumbutitorusse kui valatult. Kiusatus on suur, korvi suu on suletud. Ükski kartul küll näituse autori poolt kunagi torusse ei jõudnudki, kuid mälestus jääb.
Kellegi selgelt liiga suur jalgpallisärk, mis erinevatel oludel selga kippus. Lõputult rippuvad varrukad ja varvaste alla ulatuv pluusihõlm sõlmivad väikese inimese seiklushimulised sammud puntrasse. Rohuplekid, mis kunagi pesus maha ei tule ja märgivad erinevaid maaga üheks saamisi.
Näitusesaalis lainetab. Kunda ere päike tervitamas silmapiirini looklevate vagude vahel. Põlluloori, tuule eest, hoiab maadligi liivaga täidetud plastpudelid.
Traktori rattakumm, mis oma massiivsuses on lapsena võlunud. Raamib galeriiseina ja märgib noolemängu märklauda. Mängu taustaks on nii mõnegi noole lendu saatnud mõni tarkus või hea sõna.
Ripplae konstruktsiooni vahelt paljastub ood traktorile, mis oleks justkui alati end seal peitnud. Nõgised seinad traktorile kuuluvas garaažis, mis tundus nii lõputu, kui traktorit seal polnud ning nii täpselt projekteeritud, kui masin sinna passis.
Näitusel on läbivalt märke kunstniku tüpograafiale pühendatud taustast. Sedasi leiab spreijoonistusi ning kapigraveeringu vanalt tuletõrjevooliku kapi klaasilt. Tervitussõnad muuseumi vanal teadetetahvlilt on muhe ineraktsioon olemasoleva keskkonnaga.
Füajee aknal on siiditrükitud graafika, kus on järgitud moiré mustri loogikat, mis nihestatud joonte abil annab justkui animeeritud tulemuse.
Näitus jääb avatuks kuni 25. augustini.
Fotod: Andres Treial